Projekt száma: IKOP 2.1.5.-15-2017-00038
Kedvezményezett neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.
A zalaszentiváni deltavágány megépítése azért szükséges, mert a Szombathely és Zalaegerszeg között közlekedő személy- és tehervonatok jelenleg csak menetirányváltással tudnak áthaladni Zalaszentiván állomáson. Ez növeli a menetidőt, emellett külön tolató személyzetet igényel.
A Zalaszentivántól nyugatra megépülő, új összekötő vágány, azaz deltavágány megépítése jelentősen egyszerűsítené a vasúti közlekedést Szombathely és Zalaegerszeg között: menetirányváltás nélkül, rövidebb menetidővel közlekedhetnének a vonatok, amely növelné a vasút versenyképességét mind a személy-, mind pedig a teherszállításban.
A projektben emellett Zalaszentivánon egy új vasúti megállóhely épül majd, amely a jelenlegi vasútállomást elkerülő vonatokra is lehetővé teszi a helyieknek a fel- és leszállást.
Az előző Uniós költségvetési ciklusban elkészült a Zalaszentiván deltavágány megvalósításához szükséges Megvalósíthatósági Tanulmány. A jelen, 2020 júliusában lezárult projekt a későbbi megvalósítási projekt előkészítésére irányult, célja a KÖZOP időszakban megkezdett előkészítési munkák folytatása, a kivitelezési munkálat megelőző, azokat lehetővé tevő teljes körű tervezési, engedélyeztetési feladatok sikeres lebonyolítása volt. Összefoglalóan ezek az alábbi feladatok voltak:
- A tervezési munkához szükséges teljes körű állapotfelmérés.
- Minden, a megvalósításhoz szükséges engedélyezési tervcsomag elkészítése és az összes szükséges engedélyezési eljárás sikeres lefolytatása jogerős engedélyek megszerzésével a megvalósíthatósági tanulmány kiválasztott változatára.
- Bizonyos szakágak esetében engedélyezési tervnél részletezettebb, kiviteli szintű tendertervcsomagok elkészítése.
- NoBo köztes tanúsítás megszerzése az elkészült tervekre.
- Árazatlan és árazott tervezői költségbecslés elkészítése részletes méret- és mennyiség-kimutatással.
- A 2015-ben, KÖZOP követelmények alapján készült Megvalósíthatósági Tanulmány IKOP követelményrendszerek szerinti átdolgozása illetve aktualizálása
A projekt fizikai befejezésének napja 2020. július 5. volt.
A projekt összköltsége 350 000 000 Ft, a támogatás intenzitása 100%, a projekt az EU Kohéziós Alapjának támogatásával valósult meg.