Horizontal CEF logo

Megállapodás száma: INEA/CEF/TRAN/M2016/PSARFC09

A projekt várható befejezése: 2018. január 1. – 2021. június 30.

Az intézkedés tanulmányokat, irányítási struktúrákat és további tevékenységeket érint, amelyek a Rajna-Duna vasúti árufuvarozási folyosó (RFC RHD, RFC 9) létrehozása és fejlesztése érdekében valósulnak meg a 913/2010/EU rendelet és a 1316/2013/EU rendelet előírásaival összhangban, a Strasbourg–Stuttgart–München–Wels/Linz, Strasbourg–Mannheim–Frankfurt–Würzburg–Nürnberg–Regensburg–Passau–Wels/Linz, München/Nürnberg–Praha–Ostrava/Přerov–Žilina–Košice–UA border (Chop), Wels/Linz–Vienna–Bratislava//Sopron–Győr–Budapest, Vienna/Bratislava–Budapest–Arad–Brașov/Craiova–București–Constanța–(Sulina) útvonal mentén.

Az intézkedés főbb céljai a következők:

  • Az RFC 9 Rajna-Duna irányítási struktúrájának létrehozása, ideértve az Állandó Munkacsoportokat és a Tanácsadó Csoportokat a 913/2010/EU rendelettel összhangban;
  • A korridor megvalósítási tervének (IP) összeállítása, ideértve a beruházási tervet, összhangban az RFC rendelet 9. cikkével;
  • A korridor előre meghatározott menetvonalainak és a kapacitástartaléknak (PaP) összeállítása, és a korridor egyablakos ügyintézésének (C-OSS) létrehozása ezeknek az előre meghatározott menetvonalaknak az elosztása céljából, összhangban a 913/2010/EU rendelet 13. és 14. cikkével;
  • Az RFC 9 Rajna-Duna közlekedési piaci elemzésének (TMS) kidolgozása és rendelkezésre bocsátása;
  • Egy kapacitásfejlesztési és üzemviteli szűk keresztmetszeti tanulmány kidolgozása és rendelkezésre bocsátása;
  • Információt nyújtása a korridor használatának feltételeiről a Korridor HÜSZ (CID) összeállításával és rendszeres naprakésszé tételével, összhangban a 913/2010/EU rendelet 18. cikkével.

Az intézkedés várható eredménye, hogy létrejön egy teljes mértékben működőképes vasúti árufuvarozási folyosó:

  • amely támogatja a közlekedési mód-váltást és növeli a folyosó menti forgalmat;
  • fejleszti a vasúti árufuvarozást mindkét irányban, az fekete-tengeri kikötőktől Közép-, Nyugat- és Kelet-Európa felé.

Főbb tevékenységek:

  • Közlekedési piaci elemzés
  • Kapacitásfejlesztési és üzemviteli szűk keresztmetszeti tanulmány
  • Korridor irányítás, egyablakos ügyintézés és projekt-menedzsment és kommunikáció

Szerződő fél: Európai Klíma, Infrastruktúra és Környezet Ügynökség (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency, CINEA)

A projekt költségvetése: 1 089 704 EUR, a projekt az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) társfinanszírozásával valósul meg.

Projekt-koordinátor: ÖBB Infrastruktur AG (ÖBB Infra) – székhelye: Ausztria

Kedvezményezett partnerek:

  • SNCF Réseau (SNCF) – székhelye: Franciaország
  • DB NETZ AG – székhelye: Németország
  • ÖBB Infarstruktur AG (ÖBB Infra) - Székhelye: Ausztria
  • Správa železnic (SŽCZ) – székhelye: Cseh Köztársaság
  • Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) – székhelye: Szlovákia
  • Vasúti Pályakapacitás-elosztó Korlátolt Felelősségű Társaság (VPE) – székhelye: Magyarország
  • Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (GYSEV) – székhelye: Magyarország
  • MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (MÁV)
  • Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) – székhelye: Románia

Az intézkedés általános célkitűzése, hogy egy teljeskörűen működő vasúti árufuvarozási folyosó jöjjön létre, amely optimális vasúti árufuvarozást biztosít, növeli a vasúti fuvarozás versenyképességét, és társadalmi-gazdasági és környezeti előnyöket nyújt az érintett országokban.