Teljesen megújult vasúti pálya, komfortos, kényelmes megállóhelyek és állomás, magasperonok, új parkolók, kerékpártárolók, intermodális átszállási lehetőség – elkészült a Kőszeg-Szombathely vasútvonal teljes rekonstrukciója. A projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, 3,24 milliárd forintból valósult meg. 

A munkálatok keretében a 17 kilométeres szakaszon elvégezték a vasúti pálya teljes rekonstrukcióját. Megtörtént a vasúti útátjárók felújítása, átépítése, valamint kialakították a távközlési kapcsolatokhoz szükséges optikai hálózatot, így nem csak kényelmesebb, de biztonságosabb is lett a vasútvonal.

Jelentős változások történtek Kőszegen: átalakították a vágányhálózatot, 100 méter hosszú magasperon készült, emellett új peronbútorok, esőbeállók, korszerű LED-es térvilágítás, új vizuális utastájékoztató kijelzők és korszerű hangos utastájékoztatás várja az utasokat. Az autóval érkezőknek P+R parkoló, a kerékpárosoknak 40 férőhelyes fedett kerékpártároló áll rendelkezésére.

Különlegesség az ún. intermodális peron kialakítása: ennek lényege, hogy az autóbuszok közvetlenül a vasúti peron mellett tudnak megállni, így a lehető legkönnyebb az átszállási lehetőség.

A vasútvonal további 7 helyszínén: Kámon, Gencsapáti alsó és felső, Gyöngyösfalu, Lukácsháza alsó és Lukácsháza, valamint Kőszegfalva megállóhelyeken 90 méter hosszú magas peron, szintén új peronbútorzat, esőbeállók, térvilágítás és modern utastájékoztató rendszer szolgálja az utazók kényelmét. A megállóhelyeken szintén készültek kerékpártárolók, több helyszínen a létesítmények környezete is megszépült.

„A több mint 11 ezer lakosú Kőszeg és a megyeszékhely vasúti összeköttetésének korszerűsítése a villamosítással folytatódik. A tervezett beruházással a GYSEV teljes magyarországi hálózatán elektromos hajtású vonatok szállíthatják majd az utasokat. A Volánbusz tavaly beszerzett Credobus Econell 12 típusú járműveit az Újkér-Kőszeg-Szombathely járatokban is közlekedteti. A 87-es főút Kőszeg és Rőtfalva országhatár közötti szakaszát már tavaly nyáron átadtuk, az M87 megyeszékhelyig tartó szakasza pedig előkészítés alatt áll” – mondta a projektzáró rendezvényen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a GYSEV alapításának 150 éves jubileumi évében egy ilyen nagyszabású fejlesztés sikeres megvalósítását jelenthetjük be. A Kőszeg – Szombathely vasútvonalon ezzel a nagymértékű fejlesztéssel jelentősen emelkedett a szolgáltatási színvonal, de nem szeretnénk itt megállni: tervezzük a vonalszakasz villamosítását, amelynek megvalósítása után már modern, villamos motorvonatok közlekedhetnek Kőszeg és Szombathely között is” – hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A projektzáró rendezvényen részt vett Ágh Péter, Észak-Vas megye, valamint Dr. Hende Csaba Szombathely és környéke országgyűlési képviselője, Básthy Béla, Kőszeg polgármestere, illetve a kivitelező cég képviseletében Homlok Zsolt, a Homlok Építő Zrt. vezérigazgatója.

A kőszegi intermodális peronon a végleges forgalombahelyezési és használatba vételi engedélyek megérkezését követően indulhat meg az autóbuszos forgalom.

A projekt összköltsége 3 milliárd 246 millió forint, a beruházás az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával valósult meg.

A felújítás számokban:

  • Mintegy 4300 m2 akadálymentes térkővel burkolt felületet alakítottak ki
  • Több mint 20.000 m3 új zúzottkő anyag került bedolgozásra
  • A közös autóbuszos – vasúti peront 33 cm vastag, bazaltbeton burkolatú útpályán lehet megközelíteni
  • Összesen 180 db fedett kerékpártároló készült
  • A vasúti pályában közel 1000 db hevederes illesztést szüntettek meg

További információ kérhető:

Rázó László

szóvivő, GYSEV Zrt.

razo [dot] laszlo [at] gysev [dot] hu