Hegyeshalom-Porpác villamosítás

Hegyeshalom (kiz)–Csorna–Porpác vasútvonal villamosítása és állomási biztosítóberendezések felülvezérlésének kialakítása

Projekt száma: KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0005

Kedvezményezett neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.

A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be, hogy – nyertes pályázatának köszönhetően – villamosítani szándékozik a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vasútvonalat. A vasútvonal felújításának és korszerűsítésének a fő célja volt, hogy – a vasúti korridor (folyosó) hosszú távú fejlesztésének első ütemeként – gyors és gazdaságos vasúti kapcsolatot teremtsen Közép- és Észak-Európa valamint az Adria térsége között, a nagyobbrészt kedvező terepviszonyokkal rendelkező Nyugat-Magyarországon keresztül.

A korridor Pozsonyból indul és Csornát, Szombathelyet érintve halad tovább Zágráb, Fiume és Trieszt felé. A vonal villamosításával lehetővé vált a Hegyeshalom (Pozsony) és Győr felől érkező, valamint az ellenirányú vonatok mozdonycsere nélkül történő továbbítása a már villamosított Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal felé, illetve az ellenkező irányba.

A projektben 2014 és 2015 között elvégzett munkának köszönhetően az érintett szakaszon csökkent a menetidő, a zaj és légszennyezés, viszont nőtt az utazás biztonsága. A kivitelezés során 87 kilométer hosszúságú szakaszon kiépítésre került a villamos felsővezeték, ami lehetővé teszi a villamos mozdonyokra, villamos motorvonatokra való átállást.

Emellett korszerűsítésre és bővítésre került a csornai vontatási alállomás, a villamosításhoz szükséges biztosítóberendezési, és távközlési átalakítások megvalósultak.

A mosonszolnoki, a jánossomorjai, a hanságligeti, a bősárkányi, a szil-sopronnémeti, a beledi, a répcelaki, a hegyfalui, a pósfai, valamint az  ölbő-alsószelestei állomásokon illetve megállóhelyeken új, 55 centiméter magas peronokat építettek ki és a térvilágítás is fejlesztésre került, esőbeállók készültek.

A fejlesztés eredményeként újabb szakaszon használhatja a GYSEV az új FLIRT motorvonatokat, valamint a Szombathely–Budapest InterCity közlekedésben villamos mozdonyokkal válthatja ki a dízelvontatást a vasi megyeszékhely és Csorna, illetve Budapest között.

A projekt fizikai befejezésének napja 2015. december 22.
A projekt összköltsége 11 783 020 188 Ft, a támogatás intenzitása 100%, a projekt az EU Kohéziós Alapjának támogatásával valósult meg.

Webáruházunkban elfogadott bankkártyatípusok: