Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán II. ütem – Megvalósítás 2. és 5. prioritás

Projektek száma: KÖZOP-2.5.0-09-11-2014-0001 és KÖZOP-5.5.0-09-11-2014-0008

Kedvezményezett neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.

A GYSEV a megkezdett közlekedésbiztonsági fejlesztéseit folytatta az első ütemnél nagyobb összköltségű munkák keretében.

A fejlesztés célja a közlekedő vonatok biztonságának növelése, és a zavartatásokból eredő késések csökkentése. A cél eléréséhez, a közút - vasút szintbeni keresztezésekben automata sorompó berendezések telepítését, jelzésadó eszközeinek kiegészítését, fejlesztését végeztük el egy szerződés keretében, míg egy másik szerződésben az állomási biztosítóberendezések áramellátó rendszereit tettük üzembiztosabbá.

A projektek műszaki tartalma:

1. Útátjárók biztonságának növelése a Győr Sopron Ebenfurti vasút vonalain:

1.1 Útátjáró berendezések telepítése biztosítatlan átjárókba

  • Mosonszolnok – Jánossomorja állomásközben a 813 + 85 szelvényben lévő átjáróban (ún. ASDAG útátjáró)
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben a 10 + 10 szelvényben lévő átjáróban
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben a 45 + 80 szelvényben lévő átjáróban
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben az 56 + 25 szelvényben lévő átjáróban
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben a 64 + 97 szelvényben lévő átjáróban
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben a 84 + 58 szelvényben lévő átjáróban
  • Szombathely – Kőszeg állomásközben a 99 + 20 szelvényben lévő átjáróban

1.2 Útátjárók biztonságának növelése, csapórúd kiegészítéssel

  • Jánossomorja Sr 1 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
  • Szil Sopronnémeti Sr 4 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
  • Beled Sr 4 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra illetve a gyalogos átjárón labirint korlát létesítése
  • Pácsony Sr 1 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
  • AS 765 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, /Sopron Fertőboz állomásköz, 8525. számú út/
  • AS 623 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal /Csorna Bősárkány állomásköz, 86 os számú főút/ A kiegészítés négy (4) hajtóművel történik!
  • AS 498 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Szil – Sopronnémeti Csorna állomásköz, 8601 számú út/
  • AS 24 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal /Porpác Ölbő - Alsószeleste állomásköz, 8458. számú főút/
  • AS 1234 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Vasvár Pácsony állomásköz
  • AS 1356 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Pácsony - Egervár-Vasboldogasszony állomásköz/
  • AS 52 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Szombathely Kőszeg állomásköz /

1.2 Útátjárók biztonságának növelése közúti jelző árbocokon fényforrás cserékkel

  • Valamennyi, jelenleg Fresnel lencsékkel felszerelt állomási és vonali sorompó berendezésben a jelzésadó eszközök cseréje LED fényforrásokra

2. Biztosítóberendezések áramellátó rendszereinek cseréje

  • Új áramellátó rendszer tervezése, kiépítése
    • Hatmajor forgalmi kitérő
    • Püspökmolnári állomás
    • Vasvár állomás
    • Pácsony állomás
    • Egervár – Vasboldogasszony állomás
    • Ölbő – Alsószeleste állomás
    • Hegyfalu állomás
    • Répcelak állomás
    • Beled állomás
    • Szil – Sopronnémeti állomás
  • A megnövekedett fogyasztói igények alapján a meglévő PQ áramellátó rendszer felülvizsgálata, bővítése, átalakítása
    • Mosonszolnok állomás
    • Jánossomorja állomás
    • Bősárkány állomás
    • Porpác állomás
    • Vép állomás
    • Rajka állomás

A projekt fizikai befejezésének napja 2015. december 14.

A projektek összköltsége 2 279 522 855 Ft, a támogatás intenzitása 100%, a projekt az EU Kohéziós Alapjának támogatásával valósult meg.