Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán II. ütem – Megvalósítás 2. és 5. prioritás
Projektek száma: KÖZOP-2.5.0-09-11-2014-0001 és KÖZOP-5.5.0-09-11-2014-0008
Kedvezményezett neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.
A GYSEV a megkezdett közlekedésbiztonsági fejlesztéseit folytatta az első ütemnél nagyobb összköltségű munkák keretében.
A fejlesztés célja a közlekedő vonatok biztonságának növelése, és a zavartatásokból eredő késések csökkentése. A cél eléréséhez, a közút - vasút szintbeni keresztezésekben automata sorompó berendezések telepítését, jelzésadó eszközeinek kiegészítését, fejlesztését végeztük el egy szerződés keretében, míg egy másik szerződésben az állomási biztosítóberendezések áramellátó rendszereit tettük üzembiztosabbá.
A projektek műszaki tartalma:
1. Útátjárók biztonságának növelése a Győr Sopron Ebenfurti vasút vonalain:
1.1 Útátjáró berendezések telepítése biztosítatlan átjárókba
- Mosonszolnok – Jánossomorja állomásközben a 813 + 85 szelvényben lévő átjáróban (ún. ASDAG útátjáró)
- Szombathely – Kőszeg állomásközben a 10 + 10 szelvényben lévő átjáróban
- Szombathely – Kőszeg állomásközben a 45 + 80 szelvényben lévő átjáróban
- Szombathely – Kőszeg állomásközben az 56 + 25 szelvényben lévő átjáróban
- Szombathely – Kőszeg állomásközben a 64 + 97 szelvényben lévő átjáróban
- Szombathely – Kőszeg állomásközben a 84 + 58 szelvényben lévő átjáróban
- Szombathely – Kőszeg állomásközben a 99 + 20 szelvényben lévő átjáróban
1.2 Útátjárók biztonságának növelése, csapórúd kiegészítéssel
- Jánossomorja Sr 1 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
- Szil Sopronnémeti Sr 4 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
- Beled Sr 4 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra illetve a gyalogos átjárón labirint korlát létesítése
- Pácsony Sr 1 jelű állomási sorompó berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra
- AS 765 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, /Sopron Fertőboz állomásköz, 8525. számú út/
- AS 623 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal /Csorna Bősárkány állomásköz, 86 os számú főút/ A kiegészítés négy (4) hajtóművel történik!
- AS 498 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Szil – Sopronnémeti Csorna állomásköz, 8601 számú út/
- AS 24 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal /Porpác Ölbő - Alsószeleste állomásköz, 8458. számú főút/
- AS 1234 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Vasvár Pácsony állomásköz
- AS 1356 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Pácsony - Egervár-Vasboldogasszony állomásköz/
- AS 52 jelű önműködő útátjáró berendezés kiegészítése fél csapórúddal, illetve Fresnel lencsék cseréje LED fényforrásokra /Szombathely Kőszeg állomásköz /
1.2 Útátjárók biztonságának növelése közúti jelző árbocokon fényforrás cserékkel
- Valamennyi, jelenleg Fresnel lencsékkel felszerelt állomási és vonali sorompó berendezésben a jelzésadó eszközök cseréje LED fényforrásokra
2. Biztosítóberendezések áramellátó rendszereinek cseréje
- Új áramellátó rendszer tervezése, kiépítése
- Hatmajor forgalmi kitérő
- Püspökmolnári állomás
- Vasvár állomás
- Pácsony állomás
- Egervár – Vasboldogasszony állomás
- Ölbő – Alsószeleste állomás
- Hegyfalu állomás
- Répcelak állomás
- Beled állomás
- Szil – Sopronnémeti állomás
- A megnövekedett fogyasztói igények alapján a meglévő PQ áramellátó rendszer felülvizsgálata, bővítése, átalakítása
- Mosonszolnok állomás
- Jánossomorja állomás
- Bősárkány állomás
- Porpác állomás
- Vép állomás
- Rajka állomás
A projekt fizikai befejezésének napja 2015. december 14.
A projektek összköltsége 2 279 522 855 Ft, a támogatás intenzitása 100%, a projekt az EU Kohéziós Alapjának támogatásával valósult meg.