ETCS vonatbefolyásoló rendszer épül a Hegyeshalom-Rajka-országhatár szakaszon
2015-03-17 09:48:22
A vasúti közlekedés biztonságát elősegítő ETCS vonatbefolyásoló rendszert épít ki a GYSEV Zrt. Hegyeshalom–Rajka-országhatár szakaszán. A mintegy 620 millió forint értékű beruházás kivitelezési munkálatai márciusban kezdődnek, és a tervek szerint nyár végére fejeződnek be.

Az ETCS (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) egy modern, vonatbefolyásoló rendszer, amelynek legfontosabb feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának megteremtése. Amennyiben egy vonat sebessége túl magas, a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetése után sem csökkenti a sebességet, illetve ha a vonat a megállást jelző, vagy sebességcsökkentésre utasító jelző felé közelít, az ETCS rendszere automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, és szükség esetén a vészféket is, így lelassítja, vagy akár megállítja a szerelvényt.

 

Az Európai Unió előírásai szerint az ERTMS E folyosóhoz tartozó vasúti szakaszokat 2015 végéig fel kell szerelni ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. Ezek közé tartozik a Hegyeshalom–Rajka-országhatár szakasz is. A rendszer kiépítése az átjárhatóság biztosításának, így a versenyképes közlekedés feltételrendszerének is alapeleme, hiszen így a határokon keresztül megállás, korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok.

A projekt kivitelezése 2014 nyarán kezdődött és a tervek szerint az idei nyár végéig tart majd. A kivitelezési munkálatokat a Thales Rail Signalling Solutions Kft., a Thales Austria GmbH., valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. közösen végzi. A tervezési munkálatok befejeződtek, 2015 márciusától megkezdődik a pálya menti vonatbefolyásoló elemek telepítése, az ETCS illesztése az állomási és vonali biztosítóberendezéshez, illetve a funkcionális műszaki vizsgálatok elvégzése.

A projekt összköltsége 620.515.000 forint, mely az Európai Unió támogatásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) forrásainak felhasználásával valósul meg; a támogatás intenzitása 100 százalék.

<< vissza